RMA Klant

Navigation:  Uitbreiding commercieel beheer > RMA module >

RMA Klant

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

De RMA klant procedure handelt de administratie af aan de kant van de verkoop. Een klant vraagt een retour aan of komt terug met een artikel. Vanaf dan wordt de RMA klant procedure afgelopen.

Om deze administratie in goede orde te laten verlopen is een speciale RMA klant werklijst. Ook via de RMA Klant fiche kan men zeer efficiënt een procedure inleiden. Zie daarvoor de opmerkingen van de voorbereiding van de RMA module.

 

Per RMA klant kunnen meerdere artikelen ingegeven worden, zelfs van diverse leveranciers of groepen. Deze krijgen allemaal hun eigen afhandeling van procedure, hoewel aangeraden wordt om dit te vermijden. Zo kan het voorkomen dat men voorzien had dat artikelen opgehaald moeten worden. In dat geval is één (RMA Klant) procedure handig en kan deze achteraf 'uitgesplitst' worden naar verschillende RMA leverancier procedures.

In de praktijk zal het weinig voorkomen dat meerdere artikelen voorkomen op één RMA procedure.