Instellen vertegenwoordigers/commissies

Navigation:  Uitbreiding commercieel beheer > Vertegenwoordigersbeheer >

Instellen vertegenwoordigers/commissies

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Uiteraard dient u deze module nu een beetje te automatiseren, ttz. u dient in te stellen wanneer welke vertegenwoordigers moeten worden gekozen én welke commissies wanneer moeten worden gebruikt.

Enerzijds kan u dit doen in de Relatiefiche en in de Artikelfiche.

 

 

Relatiefiche

 

Op het tabblad Algemeen in de relatiefiche kan u instellen tot welke vertegenwoordiger deze relatie moet worden gerekend. Dit kan worden ingevuld in het veld Vertegenwoordiger.

 

 

Protip

Ingeval u bvb voor een heel pak relaties de vertegenwoordiger wenst te wijzigen kan u dit doen via de RelatieWerklijst

 

Nu kunnen we nog op de relatiefiche instellen welke commissie er moet worden gerekend indien er een verkoop aan deze klant gebeurt. We doen dit op tabblad Klant waar we in het veld Commissie de gewenste commissie kunnen selecteren.

 

 

Uiteraard weten we nu nog niet welk percentage (of bedrag) er moet worden opzij gehouden voor de geselecteerde vertegenwoordiger. Dit moet nog worden ingesteld op de artikelfiche zoals hieronder beschreven.

 

 

 

Artikelfiche

 

Uiteraard dient u ook per artikel in te stellen welke commissie er mag worden gerekend. Dit doet u dus zoals waarschijnlijk wel verwacht op de artikelfiche, en dit op het tabblad Allerlei, onder het sub-tabblad Commissies.

 

 

Het is mogelijk 4 verschillende commissies te koppelen (van A t.e.m. D)

 

In principe zijn nu alle instellingen gebeurt. M.a.w. als we nu beginnen te factureren naar klanten die toebehoren aan een bepaalde vertegenwoordiger dan zullen op basis van de ingevulde waarden in de artikelfiche de verschillende commissies voor de vertegenwoordigers worden berekend.