Helpfile wordt niet correct weergegeven

Navigation:  FAQ > Gekende Problemen >

Helpfile wordt niet correct weergegeven

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Sinds de laatste Windows updates (Microsoft security update 896358) worden HTML help files niet meer correct weergegeven. Dit heeft invloed op alle HTML Helpfiles, niet enkel diegene van DBFACT. De reden van deze foutmelding is dat door een striktere beveiliging die Microsoft heeft geïmplementeerd in zijn Internet Explorer een deel van de benodigde files (om helpfiles te kunnen runnen) worden geblocked.

 

 

 

Symptomen

 

Als je een CHM file (standaard helpfile voor DBFACT) opent vanaf een UNC pad of vanaf een netwerk drive wordt de HTML viewer geopend maar in plaats van alle verschillende 'topics' te tonen gebeurt er niks en krijg je de internet fout pagina te zien of de Action cancelled.

 

 

 

Hoe oplossen

 

Met een speciaal daarvoor ontwikkelde tool HHReg! kan je de gewenste helpfiles nu toch bekijken ook al zijn deze op een netwerkstation geïnstalleerd. Zoals dit meestal het geval is in een cliënt-server omgeving.

Je kan dit tooltje hier downloaden. Na downloaden dien je deze file gewoon te unzippen naar een locatie op uw computer en vervolgens kan je de meegeleverde exe-file opstarten.

 

 

HHReg is vrij te gebruiken voor privé en commercieel gebruik. Met dank aan de firma EC-Software.

 

Protip

Indien dit nog niet werkt dan kan je nog eens proberen om volgende regel in te typen bij Start--> Uitvoeren en te bevestigen met ENTER

 

C:\DBFACT\FOXHHELP9.EXE /regserver

 

Protip

Indien er zich problemen voordoen met het openen van de helpfile (chm) van op een werkstation dat is geïnstalleerd met VISTA kan je misschien het volgende nog proberen.