FAQ

Navigation:  Uitbreiding commercieel beheer > Point-Of-Sale >

FAQ

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Show/Hide Hidden Text

Wanneer mag ik de snelkassa activeren?

In principe kunt u zelfs per werkstation instellen indien u de kasverkopen wenst te gebruiken met snelkassa. Snelkassa houdt in dat u eigenlijk alleen maar wenst te scannen, en voor de rest het systeem geen andere interactie vergt. Dit houdt in dat het gebruik van serienummers of andere extra informatie hier niet meer wordt ingesteld.  Naast de snelkassa is er ook een optie 'snelle ingave', en Ctrl-F2, waarmee u de snelheid van ingave ook sterk mee kunt optimaliseren.

 

Werken met zogenaamde 'zegels' bij kasverkopen?

Via ons direct-menu 4 en onder helpkey 931041 kan u de zegelnummers op kasverkopen activeren.

Dit is een uniek opeenvolgend nummer waardoor de kasverkopen en afgedrukte ticketten ononderbreekbaar gemaakt worden. Dit moet volgens wettelijke beslissing ET103018/2 .

Deze optie kan -eens geactiveerd- niet meer uitgeschakeld worden.

 

 

Via direct-menu 993 kan u dan een kassa rapport afdrukken welke beantwoordt aan de vereiste normen. Dit rapport krijgt ook een uniek opeenvolgend nummer per afdruk, en wordt ook opgeslagen als PDF in de datamap.

Tevens wordt er een tekstuele 'flatfile' bijgehouden van al deze kasverkopen en hun zegelnummers. Op de layout van het kasticket moet men dan ook verplicht bovenaan het vorige zegelnummer herhalen en onderaan het zegelnummer van de verkoop in kwestie afdrukken. Deze velden zijn nu ook beschikbaar op de scherm van de Ticketlayouts.

 

Kan ik werken met Backorders in de Kasverkopen?

Via onze Veranderen Variabelen, onder helpkey 960054 kan u de optie 'Backorders in kasverkopen' activeren.

Als deze parameter aanstaat kan u op het scherm kasverkopen bij éénder welk type document uitgenomen bestelbon klant backorders gaan creëren.

Bij het opslaan van het document wordt onmiddellijk een nieuw document aangemaakt van het type bestelbon klant waar dan die regels reeds overgenomen zijn en kan u verder werken of onmiddellijk die bestelbon afsluiten.

U heeft hiervoor uiteraard de backorder-module nodig, en de rechten commercieel beheer en backorders.

 

We beschrijven even de werking...

 

 

Op dit moment geen probleem als er voldoende artikelen op voorraad zijn. Maar als ik een artikel ingeef waar niet voldoende voorraad van is (in mijn voorbeeld artikel GRANSLAM T50 ALU) dan komt het volgende scherm tevoorschijn.

 

 

We hebben hier volgende keuzemogelijkheid...

 

Ja

Bij het kiezen van deze optie zal er geen rekening worden gehouden met voorraad en zal het aantal dat is gevraagd ook worden uitgeleverd. Er worden dus m.a.w. geen backorders aangemaakt.

Naar BO

Van het aantal dat is ingeven zal een backorder worden aangemaakt na afsluiten van dit kasverkopen scherm.

Stock

Enkel de hoeveelheid die op voorraad is zal worden uitgeleverd.  Van de rest, de hoeveelheid die niet op voorraad is, wordt een bestelbon klant aangemaakt.

Terug

Er wordt gewoon teruggegaan naar het vorige scherm waar je de hoeveelheid of het artikel eventueel kan aanpassen.

 

Ik heb in mijn voorbeeld 20 stuks ingegeven van artikel GRANSLAM T50 ALU. Van deze artikelen heb ik er slecht 10 op voorraad dus als ik nu de 3de optie (Stock) ingeef zal er na het afsluiten van mijn kasverkoop een bestelbon klant worden aangemaakt die de resterende 10 stuks van dit artikel bevat. We testen dit even uit...en dit klopt.

Na het afsluiten en afdrukken van mijn document, in mijn geval een leveringsbon op klant Herr Seele wordt er automatisch een bestelbon klant aangemaakt met daarop de 10 resterende GRANSLAM T50 ALU's op.

 

 

Deze bon kan eventueel nog verder worden aangevuld of gewoon worden afgesloten. Na het afsluiten van deze bestelbon zal er dus een backorder worden aangemaakt voor deze artikelen op naam van deze klant.