Stap 7: Campagne afsluiten

Navigation:  CRM > Uitbreidingen op CRM functies > Uitgebreid Relatiebeheer > Mailintegratie met EmailGarage > Voorbeeld >

Stap 7: Campagne afsluiten

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Om een campagne af te sluiten vanuit DBFACTw klikt u in het campagne scherm op de knop <EmailGarage> en kiest u voor "Status controle". Deze optie zal nagaan of de mail reeds is verzonden vanuit EmailGarage. Wanneer deze verzonden is dan pas kan u de campagne afsluiten via de optie "Campagne Afsluiten".  Afhankelijk van de hoeveelheid gegevens die verzameld dienen te worden kan het enkele minuten duren vooraleer de resultaten klaar staan op de FTP.

 

Indien de campagne niet onmiddelijk afgesloten werd kan u op een later tijdstip nogmaals controleren en dit via de knop <EmailGarage> en dan kiezen voor de optie "Status Controle". Wanneer de resultaten klaar staan op de FTP zullen deze gedownload worden naar DBFACTw.

 

Onderstaande tabel geeft een overzicht van wat er gebeurd is met onze mailing.

 

Relaties:

E-mailadres

Verzonden

Geopend

Gebounced

Geklikt

Uitgeschreven

gebruiker1@voorbeeld.com

Ja

 

 

 

 

gebruiker2@voorbeeld.com

Ja

Ja

 

Ja (Z200)

 

gebruiker3@voorbeeld.com

Ja

Ja

 

 

Ja

pauljansens@voorbeeld.com

Ja

Ja

 

Ja (Z600 en Z400)

 

gebruiker4@voorbeeld.com

Ja

 

 

 

 

gebruiker6@voorbeeld.com

Ja

Ja

 

 

 

gebruiker8@voorbeeld.com

Ja

Ja

 

Ja (Z800)

 

gebruiker9@voorbeeld.com

Ja

 

Ja (Hard)

 

Ja

 

Contactpersonen:

E-mailadres

Verzonden

Geopend

Gebounced

Geklikt

Uitgeschreven

anpeeters@voorbeeld.com

Ja

Ja

Ja (Soft)

 

 

 

De persoon van e-mailadres "gebruiker2@voorbeeld.com" heeft de mail meerdere malen geopend.

 

Hyperlinks

 

Best koppelt u eerst de hyperlinks aan het bijhorend(e) artikel, merk, groep, soort. U kan dit doen via de hyperlink werklijst. Vanop het campagne scherm klikt u op de knop <Hyperlinks>.

 

 

We hebben de hyperlink met als naam "Z200 Workstation" gekoppeld aan het artikel met artikelcode 120529. U kan hier ook kiezen om te koppelen aan een merk, groep of soort, dit om later betere statistieken te trekken.

 

 

Voor de andere 3 doen we juist hetzelfde. De hyperlink "http://tools.emailgarage.com/Pub/Unsubscribe.ashx" is de hyperlink die de uitschrijvingen heeft verwerkt in de campagne. Deze is niet van belang voor de statistieken aangezien deze toch niet voorkomt in de resultaten.

 

Resultaten

 

 

U kan zien dat elke e-mailadres meerdere keren voorkomt, dit komt omdat er meerdere acties zijn gebeurd voor een bepaald e-mailadres. De mail is verzonden geweest door ons, de mail is geopend door de klant, deze heeft op 1 of meerdere hyperlinks geklikt of heeft zich uitgeschreven op de campagne, ...

 

Verwerken

 

U kan op 2 manieren uitschrijvingen gaan verwerken:

Manueel verwerken

Uitschrijvingen automatisch laten verwerken

 

Manueel verwerken

Dit doet u via de volgende stappen:

1.U markeert de records die u wilt verwerken. In ons geval markeren we alle records waar de actie "Geklikt" is.

 

2.U klikt dan op de knop <Wijzigen>. Dan krijgt u het "Relatie globaal wijzigen" scherm. We voegen als interressecode "HP" toe aan de relaties en klikken op de knop <Wijzigen>.

 

 

3.Deze 4 gemarkeerde resultaten hebben de status "Verwerkt" gekregen, alsook een verwerkingsdatum. Wanneer je een record wilt verwerkt zetten dan markeer je deze records en klik je op de knop <Wijzigen> en dan nogmaals op de knop <Wijzigen> zonder een bepaalde selectie of wijziging aan te vinken.

 

 

 

Uitschrijvingen verwerken

 

Om de uitschrijvingen automatisch te verwerken klik je in het campagne scherm op de knop <Resultaten> en kies je de optie "Uitschrijvingen verwerken".