Helpdeskmodule en credits

Navigation:  Uitbreiding commercieel beheer > Credits > Credits verkopen en verbruiken >

Helpdeskmodule en credits

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Indien men de credits in de helpdesk module gebruikt, is het belangrijk om gewaarschuwd te worden over de uitstaande credits van de klant.

Bij ingave van de klant wordt onmiddellijk gecheckt of het over een 'credits' klant gaat.

Deze informatie wordt getoond onder de datum, tijd en duur blok.

 

In dit vakje wordt alleen de informatie getoond van het openstaande type credits voor de helpdesk zelf.

 

Klant is geen credits klant

In het vakje wordt 'n/a' vermeld (niet van toepassing)

Klant is credits klant

Het saldo van de openstaande credits wordt getoond in dat vakje.

Het vakje beschikt over een kleur:

Groen = het saldo is toereikend

Oranje= het saldo is het dubbel van het alarmpeil

Rood = het saldo is beneden het alarmpeil gekomen

Dubbelklik op dit veld

Als we dubbelklikken op dit veld, kunnen we saldo's van de credits in overzicht krijgen via de relatie credits werklijst.

 

 

Verrekenen van credits

 

Helpdesk cases worden standaard verrekend volgens de gespendeerde tijd. Daarvoor wordt een artikel gebruikt, waarbij men per case een artikel gebruikt en bepaald wordt hoeveel minuten per eenheid van het facturatie-artikel gebruikt worden.

Meest toepasselijk is dat dit per 15 minuten wordt gefactureerd.

Het artikel dat DBFACTw gebruikt om cases te factureren registreert u als een 'credits' artikel. Dit doet u eenvoudigweg door de credits verbruik informatie op de artikelfiche in te vullen. Zie daarvoor 'credits op artikel'

 

Dor het gebruik van de Creditsmodule wordt in de financiële status van de helpdesk case automatisch een type toegevoegd namelijk 'gefactureerd met credits'.

 

Als we de financiële status van een helpdesk case aanpassen naar 'Verrekend via credits', wordt automatisch bij de kredieten het overeenkomend aantal credits als transactie toegevoegd voor de helpdesk case.

 

Voorbeeld