Het betalingsscherm

Navigation:  Commercieel beheer > Werken met documenten >

Het betalingsscherm

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Bij afsluiten van bepaalde  documenten, krijgt men de kans om een betaling in te geven. Hieronder wordt uitgelegd hoe dit scherm precies werkt.

 

 

 

 

 

We onderscheiden hier een aantal velden:

 

Kas

In dit veld wordt het bedrag ingevuld dat wordt aanvaard voor de betaling van dit document.

Cheque

Ingave van het bedrag als er met een cheque wordt betaald. Bij de cheque vinden we naast het bedrag ook een knop met een vergrootglas. Als men daarop klikt, verschijnt het scherm van de 'Ingave cheques'. Dit wordt verder besproken.

Andere betalingen

Eén of meerdere betalingswijzen bevinden zich onder de optie 'cheque'. Men beschikt daarom over de mogelijkheid om tegelijkertijd een bedrag met cheque, kas én andere betalingswijzen tegelijkertijd in te geven.

 

 

 

Om cheques in te geven, verkrijgen we het volgende scherm:

 

 

In dit scherm wordt de naam overgenomen uit de relatiefiche alsook het bankrekeningnummer indien dit ingevuld is. U dient zelf een chequenummer en het bedrag in te geven en daarna op 'toevoegen' te klikken. De aangemaakte regel wordt dan toegevoegd aan de grid. U klikt daarna op toevoegen en u komt terug in het betalingsschermterecht.

 

 

Protip

Bij het ingeven van een cheque in het betalingscherm, wordt nu ook de ingegeven rekeningnummer bewaard op de relatiefiche.